Вітаю Вас, Гість
Головна » 2018 » Квітень » 19 » Світ у вимірі математики
13:21
Світ у вимірі математики

Загадки



про геометричні фігури

 

 

 

 

 

Чотири має він кути,

Його не можна покотить!

І ще чотири сторони

Всі однієї довжини

                         (квадрат)

                                                                         Йому на місці не стоїться,

                                                                         Він легко може покотиться.

                                                                        Неначе колесо, цей друг.

                                                                        Чи відгадали, що це?..

                                                                                                             (круг)

Олівці Петрусь узяв,

Швидко щось намалював:

Хоч крути, а хоч верти--

Має тільки три кути.

                   (трикутник)

                                                                         На квадрат я дуже схожий,

                                                                          Маю теж чотири сторони.

                                                                          Тільки дві з них протилежні--

                                                                          Однакової довжини,

                                                                          А сусідні -- різні.

                                                                                                          (прямокутник)

 

 

 

 

Площинні геометричні фігури

 

Я без сторін і без кутів,

Як звуся-- відгадай.

І на малюнках дітлахів

У сонечку впізнай

(круг)

                                                                               Маю я три сторони

                                                                                І три кути,

                                                                               Чи мене назвати

                                                                                 Зможеш ти?

                                                                                                              (трикутник)

Він давно знайомий мій,

Кожен кут у нім прямий,

Всі чотири сторони

Однієї довжини,

А сусідні-- різні.

                    (прямокутник)

 

 

 

 

 

 

Об'ємні геометричні фігури

 

Ця фігура ніби м'яч:

Котиться, іде у скач,

Вся гладенька, без кутів.

Хто впізнати її зумів?

                              (куля)

                                                                            Кожен бік його --квадрат,

                                                                            Він квадрату рідний брат.

                                                                            Якщо ж таких, як він багато,

                                                                           З них можна вежу збудувати.

                                                                                                                      (куб)

Має він вершину,

Має і основу,

А якщо покотиться--

То по колу знову.

                       (конус)

 

 

 

 

 

 

 

Конспект заняття

З логіко-математичного розвитку

Тема. Захопливі та не звичні сюжети геометричні.

Програмовий зміст: Закріпити знання дітей про порядкову та кількісну                       лічбу,  геометричні фігури, їх назви; продовжувати вчити відрізняти об'ємні фігури від площинних ; розвивати вміння порівнювати геометричні фігури за кольором,розміром, формою; вправляти в складанні візерунків з геометричних фігур,  зображенні геометричних фігур  за допомогою паличок, складаючи заданий сюжет; розв'язувати геометричні задачі з перетворенням квадрата на трикутники та прямокутники, згинаючи навпіл і по діагоналі. Закріпити вміння дітей розташовувати на папері частини з цілого, орієнтуватися в просторі, працювати з клеєм. застосовувати набуті знання на практиці,  нестандартно мислити, взаємодіяти з однолітками. Стимулювати пізнавальну активність. Розвивати кмітливість, увагу, логічне мислення. Виховувати інтерес до пізнавальної та логіко-математичної діяльності.

Матеріал: площинні та об'ємні геометричні фігури, набори геометричних фігур для кожної дитини , лічильні палички, сюжетний малюнок, зображення Геометриків, візерунки з геометричних фігур, аркуш білого паперу квадратної форми, аркуші паперу для аплікації, ножиці, клей.

Хід заняття

Психогімнастика.

-- Діти, яка зараз пора року? Що відбувається взимку? Давайте уявимо це диво- снігопад і спробуємо спіймати сніжинки. А спіймаємо кожен по 10.Ловити потрібно двома руками по черзі.(показую). Рахувати сніжинки будемо разом, від 1 до 10 .

- Скільки сніжинок ми спіймали?

- Що станеться з сніжинками у наших долоньках?( розтануть)

- То давайте відпустимо сніжинки, нехай вони летять. Яку сніжинку ми спіймали останньою.(десяту)

-  Тож і відпускати будемо з десятої (зворотна лічба від 10 до 1. Діти по черзі розтуляють то праву, то ліву долоньки, "відпускаючи сніжинки")

- Час розпочинати заняття. (Діти сідають на стільчики ).

- Сьогодні, знову у нас в гостях професор Всезнайко. Він хоче запросити нас відвідати планету Математика і познайомити з країною Геометрія. І знову Всезнайко прийшов до нас із своєю чарівною коробочкою. Що ж цього разу в ній? Щоб дізнатися, вам потрібно відгадати загадки .

 Діти відгадують загадки.  Вихователь по черзі дістає геометричні фігури з коробки.

- Як називаються ці фігури? (геометричні).

- Так хто  живе в країні Геометрія? (геометричні фігури).

- Всезнайко запрошує вас до країни Геометрія. Готові до подорожі? А полетимо ми ось на цій ракеті. (На килиму ракета з геометричних фігур.)





 

 

 

 

 

 

 

(Діти, стають на одну із фігур, говорячи назву і колір)

- Закриваємо очі та рахуємо до трьох. Полетіли.  Розкриваємо очі. Ось ми і потрапили до країни Геометрія. У цій країні все незвичне:і мешканці, і їх будинки, і рослини.

- Діти, нас зустрічають перші мешканці країни. (виставляю малюнки трьох чоловічків із г. ф.) Це Геометрики. Скільки їх?

- Щоб нам їх розрізняти, дамо їм такі ім'я: Перший... потім, діти? (Другий, Третій) .

- Як ви гадаєте, чому цих чоловічків називають Геометриками?(з геом. фігур)

Діти знаходять спільне та відмінне у цих чоловічків, (1 та 2, 2 та 3, 1 та 3).

- Скільки трикутників у 1 та 2?

- Скільки прямокутників у 2 та 3? Тощо.

- Геометрики хочуть розповісти вам про свої захоплення і запрошують до себе в гості. (Діти проходять до своїх столиків.)

 

Гра "Чарівні візерунки"

- Перший Геометрик полюбляє складати візерунки з геометричних фігур і хоче щоб і ми спробували це зробити.




Називаю геометричні фігури(назва та колір), діти викладають в заданій

послідовності.                                       ...

- Тепер, діти, вам потрібно самостійно продовжити візерунок із геометричних фігур, що залишилися. Подивіться на візерунок. Яку фігуру ви викладете наступною (овал), чому?

 

 

Гра" Незвичайні квіти"

- Погляньте, яка чудова квіточка виросла на подвір'ї у Першого. Чим вона особлива? ( складається з геометричних фігур).

- Що спільного мають ці фігури( кути). Які ще геом. фігури мають кути? ( прямокутник, куб)

-  Які геом. фігури не мають кутів? (овал, круг. куля). Вам потрібно скласти квіточку з геом. фігур, що не мають кутів.

Діти  виконують завдання. Вони повинні бути уважні, бо серед фігур є трикутники, квадрати та прямокутники.

Вправа"Квіточка"

Діти уявляють себе квіточкою, що проростає з зернинки.  Присідають,

опускають голову на коліна, руки складають перед грудьми. Поступово піднімаючись, розтуляють руки( з'являються листочки), піднімають голову

( квітка розкривається).

 

- Другий  Геометрик  любить гратися паличками .

Показую дітям малюнок,  де з геометричних фігур зображено будинок, ялинку, гриб, сонечко.

- Перший Геометрик створив ось таку картину.

-  Що ми тут бачимо?

- Що використав Геометрик у своїй роботі? (геом. фігури).

- З яких геометричних фігур складається будиночок? Ялинка? Гриб?

- Скільки трикутників потрібно для ялинки? Для грибка?

- Які фігури використав  Перший щоб викласти сонечко?

- Другий хоче щоб ви, діти, виклали таку ж картину за допомогою паличок.

- Якого кольору палички  ви візьмете для ялинок? Грибочка? Будиночка? Сонечка?

- Чи можна з паличок викласти сонечко ? Чому?

- Діти, Перший хоче нам допомогти. Він подарував кожному із вас  по жовтому кружечку. Що треба зробити з кружечком, щоб вийшло сонечко?(викласти з паличок промінчики)

Діти виконують завдання.

 

 Фізкультхвилинка

Добре працювали,

Але втоми все ж зазнали.

Щоб відпочити --

Треба фізкультхвилинку запросити.

Щось не хочеться сидіти,

Треба трохи відпочити.

 

 

Рухлива гра "Утвори фігуру"

Діти ідуть на килим, беруться за руки і утворюють квадрат, прямокутник. Потім ділимо їх на дві команди і хто швидше зобразить круг, овал,  трикутник. Діти знову ідуть до своїх робочих місць.

Дивовижні перетворення аркуша паперу.

- Третій Геометрик пропонує стати фокусниками і провести чарівні перетворення. У кожного з вас аркуш білого паперу. Якої форми аркуш?

- Перетворіть квадрат на прямокутник. Як це зробити?(зігнути навпіл)

- Яка фігура більша-- квадрат чи отриманий прямокутник? Чому?(зігнувши квадрат, ми його зменшили)

- Чи можна знову перетворити прямокутник на квадрат? Існує один спосіб це зробити чи більше? (можна зігнути прямокутник або розправити його так, щоб вийшов великий квадрат).

- Зробіть маленький квадратик. (діти згинають прямокутник навпіл). Як його перетворити на трикутник? (зігнути навскіс).

-  Розігніть аркуш після всіх перетворень. Які фігури ви побачили завдяки лініям згину?

- Ось такі перетворення можуть стати нам у пригоді.

 Пальчикова гімнастика "Наші пальчики"

Аплікація "Ялинка"

- Геометрик пропонує зробити аплікацію ялинки.

Показую зразок.

- Які геометричні фігури використав Третій?

- Які фігури є у вас?(У кожної дитини два квадрати: один більший - зеленого кольору , а менший - коричневого).

- Можна викласти ялинку з цих фігур?

- Що треба зробити? (Перетворити зелений квадрат на трикутники, згинаючи його навскіс; коричневий -- на прямокутники, згинаючи навпіл і розрізати).

Діти розрізають фігури по згинах Виконують аплікацію.

- Час нам повертатися додому. Подякуємо Геометрикам за гостинність.  Швиденько займаємо свої місця в ракеті.

-  Ось ми і вдома.

- Діти, чи цікавою була подорож до країни Геометрія?

- Давайте подякуємо за це Всезнайка.

Категорія: Дошкільна група | Переглядів: 56 | Додав: informatik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]